Są drogie, szybkie i marzy o nich wielu kierowców. Mimo kryzysu ich sprzedaż wyraźnie rośnie

Oferta marki Porsche na krajowym rynku aktualnie obejmuje siedm modeli (718 Cayman, 718 Boxster, 911, Panamera, Macan, Cayenne, Taycan). Za najtańsze Porsche w salonie trzeba zapłacić minimum 287 000 zł. Tyle kosztuje bazowe 718 Cayman z 2-litrowym silnikiem o mocy 300 KM, które przyspiesza od 0 do 100 km/h 5,1 s i rozpędza się do 275 km/h.

Najpopularniejszym Porsche jest Macan
Model 718 wcale nie jest najpopularniejszym samochodem Porsche. Numerem jeden jest najmniejszy SUV marki – Porsche Macan. W pierwszych trzech kwartałach na całym świecie dostarczono łącznie 68 354 egzemplarze tego modelu. Na drugiej pozycji uplasował się nowy Cayenne (64 457 szt.), którego światowa premiera odbyła się w kwietniu bieżącego roku. Trzecie miejsce po 9 miesiącach 2023 roku zajęła kultowa 911-stka (38 789 egzemplarzy).
Rośnie sprzedaż elektrycznego Taycana
Może to niektórych zdziwić, ale na czwartym miejscu pod względem sprzedaży w gamie Porsche uplasował się Taycan. Elektryczne Porsche przekazano 27 885 klientom, co oznacza wzrost o 11 proc. rok względem analogicznego okresu ubiegłego roku.
„Taycan odnosi sukcesy od czasu wprowadzenia na rynek w 2019 r. W tym roku w porównaniu z ubiegłym spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży – pomimo wyzwań w łańcuchu dostaw i zróżnicowanego rozwoju rynków pojazdów BEV zależnie od regionu świata”– skomentował rosnącą popularność elektryka Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu.
Połowa Porsche sprzedanych w Europie trafiła do Niemców
W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. Porsche na całym świecie dostarczyło klientom 242 722 samochody. Oznacza to 10-procentowy wzrost względem tego samego okresu ubiegłego roku. W Europie w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy Porsche dostarczyło 51 742 samochody, co oznacza wzrost o 23-proc. Do osiągnięcia takiego wyniku przyczynił się również rodzimy rynek niemiecki, gdzie klienci odebrali 24 814 sportowych aut, o 19 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku.
Porsche popularne USA i Kandzie, coraz mniej w Chinach
Dwucyfrowy wzrost odnotowano także w Ameryce Północnej. Liczba 64 487 dostarczonych pojazdów przekłada się na skok o 14 proc. W Chinach od stycznia do września Porsche przekazało 60 748 samochodów, co oznacza spadek o 12 proc. Wynika on głównie z utrzymującej się w tym regionie trudnej sytuacji gospodarczej. Na rynkach zamorskich i wschodzących klienci odebrali 40 931 aut, co stanowi wzrost o 23 proc.